неділя, 18 квітня 2021 р.

Заняття з підготовки майбутніх першокласників: «Казкові герої у Країні Математики»

 

Заняття з підготовки майбутніх першокласників:

«Казкові герої у Країні Математики»

 


 

 

 

                                                                 Підготувала:

                                                                                       учитель початкових класів

                                                                         Чортківської ЗОШ

                                                                     І-ІІІ ступенів №6

                                                                                Бурдяк Ірина Романівна

 

м. Чортків

2021

Заняття з  підготовки майбутніх першокласників

Тема: Казкові герої у Країні Математики. Розміщення об’єктів на площині та в просторі: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч. Порівняння предметів: довгий  - короткий, широкий - вузький, високий –низький. Порівняння групи предметів за кількістю.

Мета: закріпити уявлення про розташування предметів на площині та в просторі, з використанням слів: внизу, вгорі, ліворуч, праворуч; вміння порівнювати групи предметів за кількістю та розміром: довгий, короткий, широкий, вузький, високий, низький. Розвивати увагу, виховувати старанність, зацікавлення до вивчення математики.

Обладнання. Ілюстративний матеріал: зайчик, ведмедик, колобок, лисичка, вовчик, будиночки; відео: казка «Колобок», руханка «Вверх-вниз»; стрічки різної довжини; дидактичні картки «Розвиток дитини», «Велике та маленьке»; роздатковий матеріал «Будиночки для Вовчика».

Хід заняття

1. Вітання
Діти стають у коло
й разом  із учителем промовляють:
- Добр
ий день, сонечко ясне!
- Добр
ий день, земле прекрасна!
- Добр
ий день, діткам усім!

2. Щоденні новини.

- Пригадаймо, яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яка дата?

- Який день тижня?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи є сьогодні опади?

3. Обмін інформацією.

- Сьогодні ми з вами помандруємо в Країну Математики із казковими героями. А чи знаєте ви українську казку «Колобок»?

- Давайте переглянемо цю казочку і пригадаємо описані у ній події.

Перегляд казки «Колобок»

https://www.youtube.com/watch?v=h4VS0ZQlo4g

-         Діти, хто є головним героєм казки?

-         Що трапилось із нашим Колобком?

-         Чи хотіли б ви змінити закінчення казки?

-         Для того, щоб допомогти нашому Колобку і змінити кінцівку казки, нам слід виконати завдання  від усіх героїв. Пригадаймо, кого на своєму шляху зустрічав наш герой. (Діти називають героїв казки).

-         Готові допомогти нашому  Колобку, щоб його не з’їли і він спокійно повернувся додому?

-         Тоді розпочнімо виконувати завдання!

 

Завдання 1. Орієнтування в просторі.

Завдання від казкових героїв.

Перше завдання полягає в тому, щоб допомогти зорієнтуватися в просторі нашим героям казки.

(На дошці посередині прикріплене зображення Колобка, праворуч від нього зображення Зайчика, ліворуч – Ведмедя, внизу – Лисички, вгорі – Вовка)

 

-         Хто розміщений посередині?

-         Хто ліворуч від Колобка?

-         А праворуч?

-         Хто внизу?

-         Хто вгорі?

-         Підніміть, будь ласка, вгору свою праву руку.

-         А тепер ліву.

-         Хто чи що розміщено попереду вас?

-         Хто чи що є позаду вас?

-         Молодці! Ви виконали перше завдання від наших казкових героїв.

Завдання 2. Порівняння групи предметів за кількістю.

Завдання від Зайчика.

-         Друге наше завдання від Зайчика. Усі ми знаємо, що він є великим боягузом, адже боїться всіх, а найдужче – Лисички й Вовчика. А де зайчик може сховатися в лісі? (За дерево, під кущем і т.д.)

(На дошці в довільному порядку розміщені 7 зайчиків і 8 ялиночок)

-         Наше з вами завдання дізнатися, чи кожному Зайчику дістанеться ялиночка, щоб сховатися . Чи можемо ми зразу відповісти? (Ні.)        Давайте спершу ми з вами викладемо в один ряд усі ялиночки. (Хтось з дітей  йде до дошки й групує ялиночки в один ряд.)

-         А тепер викладемо в ряд усіх зайчиків. (Хтось з дітей  йде до дошки і групує зайчиків в один ряд.)

-         Тепер ми можемо сказати, чи вистачить ялиночок зайчикам, щоб сховатися?

-         Чого більше?

-         Чого менше?

-         На скільки?

-         Молодці! Ви впоралися із завданням від Зайчика. Наступне в нас завдання від Ведмедика.

 

Завдання 3. Порівняння групи предметів за величиною.

Завдання від Ведмедика.

-          Наш Ведмедик любить ласувати малинкою. Якою малинкою можна ласувати ведмедику? (Дозрілою.)  Але він не завжди може зорієнтуватися, яка малинка вже дозріла, а яка ще зелена,  і її їсти не можна. Коли ягідка дозріла, вона стає великою, соковитою та червоною. Якщо малинка ще дозріває, то вона середнього розміру та жовтого кольору. А якою є недозріла ягідка на вашу думку? (Маленька, зеленого кольору.) Нам потрібно допомогти Ведмедику визначити, яка із малинок вже дозріла, і чи можна її їсти.

-          Ваше завдання розфарбувати великі малинки червоним кольором, середні- жовтим, а найменші – зеленим.

(Діти працюють на дидактичних картках «Розвиток дитини», «Велике та маленьке»).

 

-         Молодці! Ви виконали завдання Ведмедика. А зараз давайте з вами відпочинемо і трішки потанцюємо.

 

Діти виконую руханку «Вверх-вниз»

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk

 

          Завдання 4. Порівняння предметів: широкий - вузький, високий –низький.

          Завдання від Вовчика.

-         Ви, мабуть, неодноразово зустрічали в казках, що вовк завжди намагається знайти собі житло (Наприклад, казка «Про трьох поросят»). Ось  і завдання від Вовчика полягає в тому, щоб ми допомогли порівняти йому будиночки.

Робота з роздатковим матеріалом «Будиночки для Вовка».

-         У кожного з вас є аркуш. Подивіться, будь ласка, і скажіть: «Який будинок найвищий? Найнижчий?» Продовж: «Зелений нижчий від …; червоний …; жовтий…».Який будиночок найширший? Який найвужчий?

-         Молодці! Ви виконали завдання від Вовчика.

Завдання 5. Порівняння предметів за довжиною.

Завдання від Лисички.

-         Наша Лисичка є надзвичайною модницею й любить красиво виглядати. Ось її завдання: порівняти стрічки за довжиною.

( На дошці прикріплено рожеву, зелену та червону стрічки. )

Я починаю, дітки, речення, а ви допомагаєте мені продовжити:

-         Рожева стрічка…(найдовша, довга).

-         Зелена … (середньої довжини).

-         Червона … (найкоротша, коротка).

-         Рожева довша від… (зеленої та червоної).

-         Червона коротша… (від зеленої та рожевої ).

-         Зелена довша від …(червоної), але коротша від (рожевої).

 

Поява казкового героя – Колобка

Колобок: Дякую вам, що виконали усі завдання від Зайчика, Лисички, Ведмедика і Вовчика. Ви допомогли змінити кінцівку моєї казки. Мене не з’їли,  і я можу щасливо повернутися додому.

За вашу допомогу вам винагорода –розфарбовки. Дякую вам, мої друзі. До зустрічі!

 

 

4. Групове завдання.

* Аналіз зображення розфарбовок. Підбір необхідних кольорів.

* Практична діяльність учнів.

5. Підсумок заняття . Рефлексія.

* Визначення емоційного настрою дітей після заняття.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар