Конспект заняття:
«Пори року. Виготовлення аплікації «Вербові котики».»
Мета:
Формувати в дітей вміння висловлювати власну думку. Розвивати слухову увагу та
пам’ять, зв’язне мовлення, елементи логічного мислення, вміння встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки.
Підготувати руку до письма. Розвивати дрібну моторику , творчу уяву під час виготовлення
аплікації.
Обладнання: кольоровий папір, вата, клей, ножиці, зразок аплікації, відео «Пори року», наочний матеріал: зображення пір року, назви місяців, фізкультхвилинка «Бедрик»,
відео «Весняні котики» .
Хід
заняття
І. Вітання.
-
Діти, візьмімося за руки й станьмо в коло… А зараз привітаймося
своїми долоньками. Ви відчуваєте ними
тепло своїх товаришів, тож передайте їм все своє тепло, яке є у вашому серці.
Від ваших сердець зараз йдуть промінчики, а це означає, що у вашій душі є сонце. Проміння
вашої любові, посмішки йдуть від вашого серця. Ось зараз притуліть «серденько-сонечко» до свого серця
міцно-міцно, щоб воно ввібрало всі
найкращі ваші почуття, усю любов, тепло й
передайте їх один одному.
(Звучить
ніжна мелодія, діти по черзі передають один одному «серце-сонечко», притуляючи
кожен до своїх грудей).
- Ось
і подарували ми один одному сонячне тепло наших сердець. А ще нас кожного дня зігріває сонце, яке світить у небі.
ІІ. Щоденні новини.
- Яка пора року?
- Який місяць?
- Яке сьогодні число?
- Який день тижня?
- Який стан неба?
ІІІ. Обмін інформацією.
- Діти, а в яку пору року сонечко найбільше зігріває
нас, землю? А в яку найменше? Які пори року ви ще знаєте? Так, рік має чотири
пори року:
Першою іде зима
Новий рік веде вона.
Другою іде весна
Квітами заквітчана.
Третім літечко йде в наш край,
Дозріває урожай.
А четверта – осінь
Коровай приносить.
-
Скільки всього пір року? (4)
- Назвіть їх по порядку. (Зима, весна, літо,
осінь)
1.
Завдання: Гра «Хто більше?»
- Якими
словами можна описати
зиму? Якою є зима? (Морозна, сніжна, холодна, казкова)
- А як можна описати
весну?
Яка вона? (Тепла, радісна, довгоочікувана, весела, дзвінка, квітуча, рання,
пізня, красива).
- Якими
словами можна описати
літо? Яке воно?
(Спекотне, тепле, задушливе, посушливе,
дощове, сонячне).
- А як описати
осінь? Якою є осінь? (Золота,
дощова, сира, пізня, погана, рання, врожайна, похмура).
2. Перегляд відео «Пори року»
https://www.youtube.com/watch?v=rV3moZGK_Kk
3.
Завдання: «Як
ви думаєте, що взимку добре, а що погано?»
Добре: багато снігу, можна кататися на
санках, можна ліпити сніговика, грати в сніжки, новорічне свято.
Погано: ніс
мерзне, потрібно одягатися
тепліше, багато снігу - важко ходити, сильний вітер.
-
Скажіть, а яка пора року вам подобається найбільше? (відповідь
дітей)
- Це й
не дивно, що вам всім подобаються різні пори року.
4.
Завдання: гра «Не
помилися»
Вчитель кидає м'яч і називає слово, а діти перший звук
цього слова. (Зима, весна, літо, осінь,
дощ, сніг, веселка, вітер, замети, заметіль, сонце, хмара, спека, крапля,
листя, трава, бурульки, роса).
5. Робота над загадками
- Хто галявини білить білим
І на стінах пише крейдою,
Шиє пухові перини,
Прикрасив всі вітрини? (Зима.)
- Я в зелені
листочки
Дерева одягаю, посіви поливаю,
Руху сповнена,
звуть мене. (Весна.)
- Сонце пече, і липа цвіте.
Жито встигає, а коли це буває? (Літо.)
- Прийшла без фарб
B без кисті
І перефарбувала все листя. (Осінь.)
6. Вправа «Назви місяці»
- Вік ми вимірюємо
роками, роки – порами року, а пори року – місяцями.
- Скільки є пір року?
Хто може їх назвати?
- Кожна пора року
складається з місяців. Назвімо зимові місяці: грудень, січень, лютий. Весна
також має три місяці: березень, квітень, травень. Червень, липень, серпень – це
місяці літа. Ну, і звичайно, у нас залишилася осінь. Саме восени ви станете
першокласниками. Перший місяць осені – вересень, саме 1 вересня наша школа відчинить
для вас двері в країну знань, потім буде жовтень. І
завершиться осінь листопадом.
- Отже, у році чотири
пори року, кожна пора року має 3 місяці. Порахуймо разом, з скількох місяців
складається рік.
(Порядкова лічба місяців)
-
Рік
складається з 12 місяців. Хто може мені ще раз назвати зимові місяці? Весняні?
Літні? Осінні?
7. Фізкультхвилинка «Бедрик».
https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU
8. Вправа « Готуємо руку до
письма»
(Додаток 1).
* Пояснення правил
користування ручкою.
* Робота з друкованим аркушем:
- обведення паличок, зображених за допомогою клітинок;
- відображення дощових крапель (завершення малюнка штрихпунктирними
лініями);
- написання паличок за допомого графічної сітки в косу лінію;
-відображення падаючих сніжинок
(завершення малюнка штрихпунктирними лініями).
IV.
Групове заняття.
- Сьогодні
ми з вами виготовимо символ весни – вербові котики. Верба
— одне з найкрасивіших деревець нашої рідної України. Які ж гарні та ніжні в
нього гілочки! Їхній тендітний цвіт у вигляді пухнастих котиків так і милує
око! Споглядаючи цю неймовірну красу, на душі відразу стає тепло та радісно.
Квітуча верба — віщунка скорої весни. «Зацвіла
верба – весна прийшла», – кажуть у народі. Саме тому ця
улюблена українцями рослина є символом молодості, оновлення та пробудження
природи від зимового сну. Верба першою зацвітає з приходом весни.
Як
розпускається це деревце навесні? Вже
наприкінці березня — на початку квітня на ньому з’являються великі квіткові
бруньки, які виглядають дуже гарно. Коли плівочка, що покриває їх, лопається,
з’являється сірувато-білий пухнастий клубочок, схожий на маленького котика.
Верба – не менш популярний український символ, а ніж калина. І в обрядах її використовують
(«не я б’ю - верба б’є); і в піснях згадують («В кінці греблі шумлять верби…» і
ще в десятці інших); і в побуті та прикладному мистецтві застосовують (з
деревини робили музичні інструменти, а з лози плели меблі, кошики тощо); і
цілющі відвари з неї готують; і фарбу з її кори добувають.
1. Виконання аплікації «Вербові котики».
-
Перегляд
відео «Весняні котики».
https://www.youtube.com/watch?v=8CIvDoN7ajY
-
Пояснення
етапів роботи.
-
Самостійна
робота учнів.
2.
Демонстрування робіт (за бажанням дітей).
V.
Рефлексія. Підведення підсумків зустрічі.
Немає коментарів:
Дописати коментар