пʼятниця, 16 квітня 2021 р.

Конспект заняття: «Пори року. Виготовлення аплікації «Вербові котики».»

 

Конспект заняття:

«Пори  року. Виготовлення аплікації  «Вербові котики».»

Мета: Формувати в дітей вміння висловлювати власну думку. Розвивати слухову увагу та пам’ять, зв’язне мовлення, елементи логічного мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Підготувати руку до письма. Розвивати дрібну моторику , творчу уяву під час виготовлення аплікації.

Обладнання: кольоровий папір, вата, клей, ножиці, зразок аплікації, відео «Пори  року», наочний матеріал: зображення пір року,  назви місяців, фізкультхвилинка «Бедрик», відео «Весняні котики» .

Хід заняття

І. Вітання.

-         Діти, візьмімося за руки й станьмо в коло… А зараз привітаймося своїми долоньками. Ви відчуваєте ними тепло своїх товаришів, тож передайте їм все своє тепло, яке є у вашому серці. Від ваших сердець зараз йдуть промінчики, а це означає, що у вашій душі є сонце. Проміння вашої любові, посмішки йдуть від вашого серця. Ось зараз притуліть «серденько-сонечко» до свого серця міцно-міцно, щоб воно ввібрало всі найкращі ваші почуття, усю любов, тепло й передайте їх один одному.

(Звучить ніжна мелодія, діти по черзі передають один одному «серце-сонечко», притуляючи кожен до своїх грудей).

- Ось і подарували ми один одному сонячне тепло наших сердець. А ще нас кожного дня зігріває сонце, яке світить у небі.

ІІ. Щоденні новини.

- Яка пора року?

- Який місяць?

- Яке сьогодні число?

- Який день тижня?

- Який стан неба?

ІІІ. Обмін інформацією.

- Діти, а в яку пору року сонечко найбільше зігріває нас, землю? А в яку найменше? Які пори року ви ще знаєте? Так, рік має чотири пори року:

Першою іде зима

Новий рік веде вона.

Другою іде весна

Квітами заквітчана.

Третім літечко йде в наш край,

Дозріває урожай.

А четверта – осінь

Коровай приносить.

-         Скільки всього пір року? (4)

- Назвіть їх по порядку. (Зима, весна,  літо, осінь)

1. Завдання: Гра «Хто більше?»

- Якими словами можна описати зиму? Якою є зима? (Морозна, сніжна, холодна, казкова)

- А як можна описати весну? Яка вона? (Тепла, радісна, довгоочікувана, весела, дзвінка, квітуча, рання, пізня, красива).

- Якими словами можна описати літо? Яке воно? (Спекотне, тепле, задушливе, посушливе, дощове, сонячне).

- А як описати осінь? Якою є осінь? (Золота, дощова, сира, пізня, погана, рання, врожайна, похмура).

2. Перегляд відео «Пори року»

https://www.youtube.com/watch?v=rV3moZGK_Kk

3. Завдання: «Як ви думаєте, що взимку добре, а що погано?»

Добре: багато снігу, можна кататися на санках, можна ліпити сніговика, грати в сніжки, новорічне свято.

Погано: ніс мерзне, потрібно одягатися теплішебагато снігу - важко ходити, сильний вітер.

-         Скажіть, а яка пора року вам подобається найбільше? (відповідь дітей)

- Це й не дивно, що вам всім подобаються різні пори року.

4. Завдання: гра «Не помилися»

Вчитель кидає м'яч і називає слово, а діти перший звук цього слова. (Зима, весна, літо, осінь, дощ, сніг, веселка, вітер, замети, заметіль, сонце, хмара, спека, крапля, листя, трава, бурульки, роса).

5. Робота над загадками

- Хто галявини білить білим

І на стінах пише крейдою,

Шиє пухові перини,

Прикрасив всі вітрини? (Зима.)

- Я  в зелені листочки

Дерева одягаю, посіви поливаю,

Руху сповнена, звуть мене. (Весна.)

- Сонце пече, і липа цвіте.

Жито встигає, а коли це буває? (Літо.)

- Прийшла без фарб

B без кисті

І перефарбувала все листя. (Осінь.)

6. Вправа «Назви місяці»

- Вік ми вимірюємо роками, роки – порами року, а пори року – місяцями.

- Скільки є пір року? Хто може їх назвати?

- Кожна пора року складається з місяців. Назвімо зимові місяці: грудень, січень, лютий. Весна також має три місяці: березень, квітень, травень. Червень, липень, серпень – це місяці літа. Ну, і звичайно, у нас залишилася осінь. Саме восени ви станете першокласниками. Перший місяць осені – вересень, саме 1 вересня наша школа відчинить для вас двері в країну знань, потім буде жовтень. І завершиться осінь листопадом.

- Отже, у році чотири пори року, кожна пора року має 3 місяці. Порахуймо разом, з скількох місяців складається рік.

(Порядкова лічба місяців)

-         Рік складається з 12 місяців. Хто може мені ще раз назвати зимові місяці? Весняні? Літні? Осінні?

7. Фізкультхвилинка «Бедрик».

https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

8. Вправа « Готуємо руку до письма» (Додаток 1).

* Пояснення правил користування ручкою.

* Робота з друкованим  аркушем:

- обведення паличок, зображених за допомогою клітинок;

- відображення дощових крапель (завершення малюнка штрихпунктирними лініями);

- написання паличок за допомого графічної сітки в косу лінію;

-відображення падаючих сніжинок  (завершення малюнка штрихпунктирними лініями).

IV. Групове заняття.

- Сьогодні ми з вами виготовимо символ весни – вербові котики. Верба — одне з найкрасивіших деревець нашої рідної України. Які ж гарні та ніжні в нього гілочки! Їхній тендітний цвіт у вигляді пухнастих котиків так і милує око! Споглядаючи цю неймовірну красу, на душі відразу стає тепло та радісно.

Квітуча верба — віщунка скорої весни. «Зацвіла верба – весна прийшла», – кажуть у народі. Саме тому ця улюблена українцями рослина є символом молодості, оновлення та пробудження природи від зимового сну. Верба першою зацвітає з приходом весни.

 Як розпускається  це деревце навесні? Вже наприкінці березня — на початку квітня на ньому з’являються великі квіткові бруньки, які виглядають дуже гарно. Коли плівочка, що покриває їх, лопається, з’являється сірувато-білий пухнастий клубочок, схожий на маленького котика.

Верба – не менш популярний український символ, а ніж калина. І в обрядах її використовують («не я б’ю - верба б’є); і в піснях згадують («В кінці греблі шумлять верби…» і ще в десятці інших); і в побуті та прикладному мистецтві застосовують (з деревини робили музичні інструменти, а з лози плели меблі, кошики тощо); і цілющі відвари з неї готують; і фарбу з її кори добувають.

1.  Виконання аплікації  «Вербові котики».

-         Перегляд відео «Весняні котики».

https://www.youtube.com/watch?v=8CIvDoN7ajY

-         Пояснення етапів роботи.

-         Самостійна робота учнів.

 

2.     Демонстрування робіт (за бажанням дітей).

V. Рефлексія. Підведення підсумків зустрічі.

Немає коментарів:

Дописати коментар