пʼятниця, 16 квітня 2021 р.

 

Заняття для майбутніх першокласників:

« Жива і нежива природа. Рукотворні предмети.»

 

 

    

                                                                 Підготувала:

                                                                                       учитель початкових класів

                                                                         Чортківської ЗОШ

                                                                     І-ІІІ ступенів №6

                                                                                Бурдяк Ірина Романівна

м. Чортків

2021

Заняття із підготовки майбутніх першокласників на тему: «Жива

і нежива природа. Рукотворні предмети».

Мета: дати розуміння живої і неживої природи, вчити відрізняти предмети природи  і речі виготовлені руками людини,  розвивати спостережливість, уважність, вчити запитувати про навколишній світ, виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, розвивати мислення, пам'ять, дрібну моторику; психолічно та емоційно підотувати дошкільнят до навчання у школі.

Обладнання: відео «Жива і нежива природа», зображення  хмаринки, додаток 1, календар для проведенні Щоденних новин.

Хід заняття

1. Вітання
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють:
- Доброго дня,
сонечко ясне!
- Доброго дня, земле прекрасна!
- Доброго дня, діткам усім
!

- Сьогодні вранці, прийшовши до школи, я в себе на столі знайшла хмаринку. І вона мені розповіла, що має одну неприємність. Плаваючи над землею почула, що все що є навколо – це природа. І що природа, виявляється, поділяється на живу і неживу. А ще, що є якісь рукотворні предмети. На жаль, вона не знає, що це таке. І тому попросилася сьогодні до нас на заняття, щоб ми її все розповіли і навчили розпізнавати живу і неживу природу  та рукотворні предмети. Візьмемо хмаринку до себе на заняття?

- Але перш ніж залишити хмаринку на занятті, з нею слід познайомитись. Давайте будемо передавати нашу хмаринку  по колу та називатимемо наші імена.

(Передаємо хмаринку по колу і кожен присутній називає своє ім’я)

2. Щоденні новини.

- Давайте пригадаємо, яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яка дата?

- Який день тижня?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи є сьогодні опади?

3. Обмін  інформацією.

- Давайте пригадаємо  про що ми  говорили   на минулому         занятті?

- Скільки є місяців в році?

- Які є пори  року?

- Назвіть місяці кожної пори року.

- Діти як ви думаєте, а  що таке природа? Погляньте ,будь ласка , у вікно…Що ви там бачите? (дерево, небо, дівчинка, будинок тощо) Молодці! Дерево, квітка, дівчинка, небо – це все природа.

Тобто, усе, що нас оточує, але не зроблено руками людини – це все природа.

Подумайте, а будинок –це природа? (НІ, бо він зроблений руками людини)

4. Введення понять «жива і нежива» природа.

Природа поділяється на живу та неживу. До живої відносять все, що :

-         народилося,

-         росте,

-         розвивається,

-         дихає,

-         живиться,

-         вмирає.

5. Слухання казки про живу та неживу природу.
                  Вийшла Матінка-Природа одного разу перевірити своє велике господарство. Пройшлася горами, пробігла хвилями си­нього моря, посміхнулась сонечку, вдихнула свіже повітря, при­гладила чубчик маленькому хлопчикові, полоскотала оленятко, заглянула в гніздечко, де народилися крихітні пташенята, торк­нулася личинки жучка. Залишилась задоволеною й пішла відпо­чивати. Минув час. І надумала Природа знову навідатись до своїх підопічних. Поглянула на гори — стоять вони такі ж величні, як і раніше. Підійшла до моря — все так, як і було, котяться хвилі одна за одною. Як і раніше, світить сонечко, таке ж чисте і свіже повітря. Але що це сталося?! Вже нема того маленького хлоп­чика — замість нього дорослий чоловік грається з маленькою дівчинкою. Оленятко стало вже бабусею-оленихою, а личинки вкотре перетворилися на жуків. Птахи звили свої гнізда й году­ють новонароджених пташенят. Зраділа Матінка-Природа — все йде, як слід. Жива природа, до якої належать рослини, тварини і люди, живиться, розвивається, розмножується.

* Аналіз почутого.

—                  Що ж таке жива природа і яка це нежива природа?

До живої природи належать рослини, тварини і люди. Усі вони живляться, ростуть, дають потомство і, на жаль, помира­ють. Предмети ж неживої природи не можуть ні рости, ні роз­виватися: це каміння, пісок, ґрунт тощо. Подивіться навкруги. Назвіть предмети, які нас оточують.

—                  Які рослини ростуть навколо?

—                  За якими тваринами ми можемо зараз спостерігати?

—                  Чим ми дихаємо?

—                  Що міститься у пісочниці?

—                  А що, на ваш погляд, не належить до природи? (Міркування дітей)

6. Перегляд та аналіз  відео «Природа. Жива і нежива природа»

https://www.youtube.com/watch?v=9JAsuYUYccQ

- Сонце, небо, земля , вітер, рослини, тварини, люди …- все це природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, будівельні матеріали. Всі ми – діти природи , та не всі однаково добрі до неї.

 Дехто знищує тварин, рослини , забруднює водойми та повітря. Природа потребує уваги та турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.

7. Фрагмент заняття англійською мовою.

8. Розвиток дрібної моторики.

* Робота з додатком 1.

- Аналіз зображення:

- Що із зображеного ми можемо віднести до живої природи? (пташки).

Що  до неживої природи? (сонечко, хмаринки). А що із зображеного ми віднесемо до рукотворних предметів? (паркан).

·        Практична діяльність учнів.

Обведення контурів зображених предметів, написання великих і маленьких гачечків, орієнтування у клітинках, відтворення графічних елементів.

9. Підсумок заняття.

—    Що таке природа?

—    За якими ознаками природу можна розділити на дві гру­пи: живу і неживу.

    До якої групи належить пташка, дощик, парта? Доведіть свою думку.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар