понеділок, 24 травня 2021 р.

 

Заняття з підготовки майбутніх першокласників на тему:

«Органи чуття людини.

Правила поведінки під час літніх канікул. Виготовлення колажу «Органи чуття». »

 

 

                                                                 Підготувала:

                                                                                       учитель початкових класів

                                                                         Чортківської ЗОШ

                                                                     І-ІІІ ступенів №6

                                                                                Бурдяк Ірина Романівна

 

м. Чортків

2021

 

Заняття з підготовки майбутніх першокласників

Тема. «Органи чуття людини. Правила поведінки під час літніх канікул.  Виготовлення колажу «Органи чуття».

Мета: ознайомити дітей з поняттям «органи чуття людини». Вчити розрізняти поняття «частина тіла», «орган чуття», «смак», «зір», «слух», «нюх», «дотик». Розвивати тактильні, зорові, слухові, смакові відчуття, вміння проводити найпростіші досліди та експерименти. Формувати навики робити найпростіші висновки. Виховувати дбайливе ставлення дітей до органів чуття. Ознайомити з правилами поведінки під час літніх канікул.

Обладнання. Для дослідів: парфуми, лимон, сіль, цукор, дзвіночок, дзеркальце, коробочка, лід. Для заняття: відео: «Як людина пізнає світ», «Органи чуття», «Правила поведінки під час літніх канікул»; шаблони для виготовлення колажу, ножиці , клей; таблиця «Органи чуття»; зображення «Смакові рецептори язика».

Хід заняття

1.     Вітання.

Діти стають у коло й разом  із учителем промовляють:

Станьте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться враз гарненько.

Привітайтесь: “Добрий день!”

Вушка – прислухайтесь,

Очки – придивляйтесь,

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки – розправляйтесь,

Ручки – піднімайтесь.

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!
ІІ. Щоденні новини.

- Пригадаймо, яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яка дата?

- Який день тижня?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи є сьогодні опади?

ІІІ. Обмін інформацією.

1.     Мотиваційний момент. Проведення дослідів.

Дослід 1.

Вчитель підходить до кожної дитини і пропонує поглянути  кожній дитині в коробочку, всередині якої дзеркальце.

-         Що ви побачили в коробці? За допомогою чого ви це побачили?

Дослід 2.

Вчитель дзвонить дзвіночком,  якого діти не бачать.

-         Що ви почули? За допомогою чого ви це почули?

Дослід 3.

Вчитель підходить до кожної  дитини зі шматком  льоду.

-         Що ви відчули цього разу? За допомогою чого ви це відчули?

Дослід 4.

Вчитель підходить до кожної  дитини з пляшечкою парфумів і дає понюхати.

-         Що ви відчули тепер? За допомогою чого ви почули запах?

Дослід 5.

Вчитель підходить до кожної  дитини з сіллю, цукром та лимоном і дає їм спробувати.

-         Спробуйте скуштувати те, що я вам запропонувала. Який смак? За допомогою чого ви це відчули?

 

2.     Повідомлення теми й мети заняття.

-         Сьогодні ми поговоримо про дивовижну властивість нашого організму– пізнавати та відчувати навколишній світ за допомогою органів чуття, які в нас з вами є.

 

3.     Вивчення нового матеріалу.

 

3.1.          Перегляд відео «Як людина пізнає світ»

https://www.youtube.com/watch?v=ZSbM2y5jrkM

-         До органів чуття належать: очі, вуха, ніс, язик, шкіра. Завдяки їм, людина сприймає всі подразнення з навколишнього світу. Що б не робила людина, щоб не діялось в її організмі, ніщо не відбувається без участі мозку. Наприклад, ви прибігли з вулиці додому й дуже зголодніли. Тільки переступили поріг і почули запах борщу. Виділилась слина. А хто примусив її виділитись? Це зробив ваш мозок. По нервах, ніби струм по дротах, полинув сигнал до мозку: «Поблизу їжа». Сигнал долинув до тих клітин, що сприймають запахи.

Коли ви сіли за стіл обідати, подивились на їжу, і знову до мозку по нервах пішли нові сигнали. Вони розповіли про те, що побачили ваші очі і відчуває ваш язик та ніс.

-         Які органи допомогли нам побачити й відчути запах та смак? (Очі, язик, ніс).

3.2.          Перегляд відео «Органи чуття»

https://www.youtube.com/watch?v=ksCKKkS48uQ

3.3.Робота з таблицею «Органи чуття».

3.4. Розповідь вчителя.

Орган дотику - шкіра. Шкірою ми можемо відчувати холод або тепло, подих вітру, жар, укол, удар і робити висновок: що добре, а що небезпечно. Цієї властивості шкірі надають нервові закінчення, які в ній містяться. Шкіра, так само як і кістки, міцна й пружна. Цьому вона завдячує речовині кератину, завдяки якому шкіра не рветься й не сповзає.

Орган зору - очі. Очі – найбільш досконалі й найтаємничіші органи в нашому тілі. Завдяки їм ми найбільше дізнаємося про те, що відбувається довкола, і водночас очі найкраще можуть розповісти про людину. У давнину учені вважали, що людська душа дивиться на світ через отвори очей. Будова нашого ока дуже схожа на фотоапарат. Люди навчилися перемагати різні хвороби. Лікарі вміють замінити хворе серце штучним, а око замінити не можна нічим. Око має складнішу будову, ніж сучасний комп’ютер.

Орган слуху - вуха. За допомогою вух людина чує звуки навколишнього світу. Особливо важливо чути мову інших людей, адже за допомогою слів ми передаємо один одному свої думки, знання.

Орган смаку - язик. Зовні язик вкритий величезною кількістю сосочків. У них містяться нервові закінчення, завдяки яким ми відчуваємо, що потрапило в рот. Передня частина язика визначає солодкий смак, бічна частина – солоний, а задня частина язика – гіркий смак. (Вчитель аналізує зображення «Смакові рецептори язика»).

Орган нюху – ніс. Ніс може попередити про небезпеку, якщо в домі, наприклад, запахне газом. Давно відомо, що приємні запахи викликають у людини гарний настрій, а неприємні – поганий.

3.5. Узагальнення знань.

- У людини є п’ять органів чуття: зір, слух, нюх, смак, дотик. Органами  зору є очі. Органами слуху – вуха. Органом нюху – ніс. Органом смаку – язик. Органом дотику – шкіра.

4. Правила поведінки під час літніх канікул.

- Завдяки органам чуття людина не лише може пізнавати світ, але й захищає себе від небезпек, які можуть їй загрожувати. Незабаром до нас прийде тепле літечко. Це пора відпочинку, подорожей, тепла, купання у водоймах, смачних овочів та фруктів. Але, крім позитивних подій, які на нас чекають влітку, з нами можуть трапитися різні небезпечні ситуації. Щоб їх уникнути, перегляньмо відео.

4. 1. Перегляд відео «Правила поведінки під час літніх канікул»

https://www.youtube.com/watch?v=oyVIfnDZHAY

4.2. Бесіда.

- Подумаймо разом . Чи можуть нам допомогти органи чуття вберегтись від небезпек влітку?

- Як орган зору може допомогти нам уникнути небезпеки під час літніх канікул? (Ми можемо побачити небезпеку – автомобіль, який їде на великій швидкості, важкий чи гострий предмет, який падає та ін.)

- А як нам може допомогти врятуватись  від небезпеки слух ? (За допомогою вух ми можемо почути сигнал про небезпеку або шум.)

- А про що нас може попередити нюх? ( Ми можемо почути запах газу, шкідливих речовин і навіть запах зіпсутих продуктів.)

- А чим нас може врятувати дотик? (За допомогою шкіри ми відчуваємо гаряче та холодне. Це нам допоможе вберегтися від опіків або переохолодження.)

- А що ж ми відчуємо за допомогою смаку? (Свіжі чи зіпсуті продукти, але краще, без дозволу дорослих, самостійно нічого не куштувати.)

IV. Групова робота.

1.     Аналіз зображення колажу «Органи чуття».

2.     Пояснення етапів роботи.

3.     Практична діяльність дітей.

V. Рефлексія.

-  Які органи чуття є у людини?

- Для чого вони потрібні людині?

-  Що вам найбільше запам’яталося?

 

Визначення емоційного настрою у дітей.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар