вівторок, 11 травня 2021 р.

 

Тематичний день.

Заняття з підготовки майбутніх першокласників:

«Світ рослин»


                                                                   

                                                            

                                                              Підготувала:

                                                                                   учитель початкових класів

                                                                     Чортківської ЗОШ

                                                                    І-ІІІ ступенів №6

                                                                                Бурдяк Ірина Романівна

 

м. Чортків

2021

 

Тематичний день.

Заняття з підготовки майбутніх першокласників

Тема. Світ рослин.

Мета. Ознайомити дітей із рослинним світом, будовою рослини; навчити розрізняти групи рослин; розкрити взаємозв’язки між живою та неживою природою; удосконалювати навички порівнювати, узагальнювати; формувати здоров’язбережувальну компетентність;  розвивати творче мислення, естетичний смак.

Обладнання. Дидактичні картки: «Групи рослин», «Умови росту рослин», «Будова рослини»; зображення дерев, кущів, трав’янистих рослин;  таблиця «Будова рослини»; відео: «Рослини – зелене диво Землі», «Будова рослини».

Хід заняття

І. Вітання
Діти стають у коло
й разом  із учителем промовляють:
- Добр
ий день, сонце привітне!
- Добр
ий день, небо блакитне!
- Добр
ий день, зелена травичко!

- Добрий день, руденька лисичко!

- Добрий день, тобі й мені!

- Будемо сьогодні навчатись усі!

 

ІІ. Щоденні новини.

- Пригадаймо, яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яка дата?

- Який день тижня?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи є сьогодні опади?

 

ІІІ. Обмін інформацією.

1.     Повідомлення теми заняття.

-         На попередньому занятті ми з вами дізналися про світ тварин та про свійських тварин. Сьогодні ми вивчатимемо світ рослин. Протягом заняття ви дізнаєтеся, на які групи поділяються всі рослини, які умови їхнього росту та про будову рослини.

 

2.     Бесіда про рослини.

-         Чи знаєте ви, що таке рослини? Рослини належать до живої чи неживої природи? Поясніть чому. (Діти називають основні ознаки живої природи.)

-         З чого з’являється будь-яка рослинка? (З насіння).

-         Що потрібно, щоб із насіння виросла рослинка? (Вода, повітря, світло, тепло, грунт, поживні речовини.)

-         Всі рослини поділяються на такі групи: дерева, кущі й трав’янисті рослини.

-         Подивіться, будь ласка, на зображення дерева.

-         Скільки стебел у рослин? (Одне.)

-         Яке стебло? (Міцне, дерев’я­нисте.)

-         Висновок. Дерево має одне міцне, дерев’янисте стебло (стовбур).До дерев належать: яблуня, груша, вишня, дуб, береза, верба, сосна, ялина, осика, персик, черешня, ясен та ін.

   - Подивіться на зображення куща.

-         Порівняйте кущ і дерево. Що у них спільне?

-         Скільки стебел у кущі? (Декілька.)

-         Які в куща стебла? (Міцні дерев’янисті.)

-         Висновок. У куща кілька міцних дерев’янистих стебел. До кущів відносять: калину, ліщину, бузок, аґрус, смородину, малину, ожину, шипшину,  та ін.

П - Подивіться, будь ласка, на цю рослинку. Що ми можемо про неї сказати?

Які в неї стебла? Міцні, дерев’янисті чи м’які, соковиті? (М’які, соко­виті.)

-         Як назвати ці рослини? (Трав ’янисті.)

Висновок. Трав’янисті рослини мають м’які, соковиті стебла. До трав’янистих рослин відносять: кропиву, траву, нарциси, тюльпани, кульбабу, бур’яни, тобто усі рослини  в яких м’яке стебло.

 

3.     Гра «Назви більше рослин».

-         Зараз ми з вами перевіримо, які ви знаєте рослини й хто більше їх знає.

·        Назви дерева, які знаєш. (Діти називають, які дерева знають, а потім вчитель робить висновок,  хто кращий знавець дерев.)

·        Назви, які кущі знаєш. (Діти називають, які кущі знають, а потім вчитель робить висновок,  хто кращий знавець кущів.)

·        Назви  якомога більше трав’янистих рослин. (Діти називають, які трав’янисті рослини знають, а потім вчитель робить висновок, хто кращий знавець трав’янистих рослин.)

4.     Перегляд та аналіз відео «Рослини - зелене диво Землі». 

https://www.youtube.com/watch?v=f4TJyJBbwIQ

 

5.     Фізкультхвилинка "Corn Dance"

https://www.youtube.com/watch?v=0meG5Pn_iOI

 

6.     Бесіда про частини рослин.

-         Все має свою будову, складається із певних частин, так і рослина складається із певних частинок. А для того, щоб дізнатися, із яких саме частин складається рослина,  давайте  переглянемо відео.

·        Перегляд відео «Будова рослини»

https://www.youtube.com/watch?v=-6ZpoZVe4lc

·        Робота з таблицею  «Будова рослини»

-         Для чого рослині корінь? (Рослина коренем закріплюється в грунті, всмок­тує з нього воду з розчиненими в ній речовинами.

-         Для чого рослині стебло? (Щоб тримати рослину.)

-         Що розміщено на стеблі? (Листки, квіти з пелюстками та насінням. По стеблу вода й поживні речовини рухаються до квіток, листя.)

-         Для чого рослині листя? (Листки вбирають вуглекислий газ і виділяють кисень.)

-         Листя рослин буває різної форми. За допомогою форми листка можна впізнати рослину.

-         Для чого рослині квіти? (Для краси й для утворення плоду, насіння.)

-         Чи у всіх рослин однакові квіти?

-         Рослини відрізняються квітами. В усіх квітучих рослин вони різні за формою, кольором, запахом. З квітки, зазвичай, утворюється плід з насінням.

-         Навіщо рослині насіння? (З насіння виростає нова рослина й таким чином рослини розмножуються.)

 

7.     Гра «Назви зображену рослину».

Вчитель показує зображення рослин , а діти їх називають і вказують, до якої групи рослин вона належить.

 

IV. Групова робота.

1.     Фрагмент заняття з вчителем образотворчого мистецтва.

2.     Аналіз аплікації, необхідних матеріалів та обговорення послідовності виконання творчої роботи.

3.      Практична діяльність учнів. Виготовлення аплікації.

V. Підсумок заняття . Рефлексія.

-         На які три групи поділяються рослини?

-         Яку будову має кожна рослина?

-         Для чого рослині сонце?

-         Для чого рослині корінь?

-         Що вам найбільше запам’яталося?

 

Немає коментарів:

Дописати коментар