вівторок, 18 травня 2021 р.

 

Заняття з підготовки майбутніх першокласників на тему:

«Розвиток зв’язного мовлення. Практичне ознайомлення з поняттями «слово», «речення».  Спосіб умовного позначення речень.

Підготовка руки до письма »

 

                                                                 Підготувала:

                                                                                       учитель початкових класів

                                                                         Чортківської ЗОШ

                                                                     І-ІІІ ступенів №6

                                                                                Бурдяк Ірина Романівна

 

м. Чортків

2021

 

Заняття з підготовки майбутніх першокласників

Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Практичне ознайомлення з поняттями «слово», «речення».  Спосіб умовного позначення речень.

Підготовка руки до письма.

Мета: формувати практичне уявлення про роль слова й про речення, як засіб вираження думки; учити порівнювати слово й речення; ознайомити зі способом умовного позначення слів і речень; розвивати мовлення дітей, збагачувати його новими словами; підготувати руку до письма; формувати дружні взаємини.

Обладнання. Дидактичні картки для розвитку зв’язного мовлення; ілюстративний матеріал для побудови речень; завдання для розвитку дрібної моторики руки; навчальне відео «Практичне ознайомлення з словом, реченням»; фізкультхвилинка «Булька».

Хід заняття

І.Вітання
Діти стають у коло й разом  із учителем промовляють:
Другу руку простягни,

Посмішку всім надішли.

Доброго ранку!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

ІІ. Щоденні новини.

- Пригадаймо, яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яка дата?

- Який день тижня?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи є сьогодні опади?

ІІІ. Обмін інформацією.

1.     Повідомлення теми й мети заняття

— Сьогодні ми дізнаємося, за допомогою чого можна виражати свої думки, продовжимо мандрівку до чарівного світу українського слова, навчимося будувати речення за допомогою малюнків, схематично їх відображати, підготуємо вашу руку до письма.

2.     Формування загального уявлення про слово, речення.

-         Нас оточує безліч предметів, і кожен із них має свою назву.

За допомогою чого ми називаємо предмети? (За допомогою слова). Коли  ми розмовляємо, щось розповідаємо, то пов’язуємо їх так, щоб сказане нами було для кожного зрозумілим. Наприклад, якщо ми говоримо слово «граються», то всі розуміємо, що воно означає, але чи відомо нам, хто саме грається? (Ні) Тож треба назвати того, хто грається: діти граються. Дівчатка й хлопчики граються. Звірятка граються. Це вже не окремі слова, а речення.

— Речення складаються зі слів. Вони можуть складатися з одного, двох, трьох і більше слів. Щоб вийшло речення, маємо назвати когось або щось (людину, тварину, якийсь предмет) і сказати, що ця істота / цей предмет робить. Вийде коротеньке речення з двох слів.
— Отже, зробимо висновок: з чого складається речення? Речення складається зі слів.

3.     Перегляд  навчального відео «Практичне ознайомлення з словом, реченням.»

https://www.youtube.com/watch?v=lAKIVJ0_Apk

4.     Ознайомлення зі способом умовного позначення речень.
— Поки ми ще не навчилися читати й писати, не знаємо всіх букв, будемо записувати речення так: початок його позначатимемо вертикальною рисочкою заввишки в одну клітинку, а решту слів — горизонтальними лініями. У кінці речення ставимо крапку. Після неї можна писати інше речення. Наприклад:

322

— Якщо речення складається з трьох слів, то креслимо три лінії. Відстань між лініями (словами) — одна клітинка. Подивіться, як я зображую речення з двох і трьох слів.
Заучування фраз: «Речення складається зі слів. Речення слу
жать для вираження думки. У кінці речення ставиться крапка».

5.  Складання речень за малюнками.

За запропонованими вчителем  зображеннями діти складають речення.



6. Ознайомлення зі словами, що служать для зв’язку слів у реченні.
— Ми навчилися поєднувати слова між собою, щоб скласти речення. З’ясували, що слова щось означають: називають предмети, людей.

Слова «і», «на», «в», «над», «у», «й» нічого не називають, але допомагають іншим словам поєднуватися в речення. Отже, вони служать для зв’язку слів у реченні. І таких слів в українській мові багато.

Фізкультхвилинка «Булька»

https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE

7. Складання речень дітьми за схемами та малюнками.

IV. Розвиток дрібної моторики рук у дітей.

1.     Пояснення й аналіз завдань із підготовки руки до письма.

2.     Практичне виконання завдань дітьми.

3.     Пояснення написання елементів літер.

4.     Практичне виконання завдань дітьми.

V. Рефлексія

1. Підсумок заняття.

— За допомогою чого ми називаємо предмети?

— Як ми умовно позначаємо слова — назви предметів?

— З чого складаються речення?

— Чи можна записувати речення, якщо не вмієш читати й писати?

— Як позначаємо перше слово в реченні?

— Що ми ставимо в кінці речення?

— Для чого служить речення?

— Яку роль у реченні виконують слова, що нічого не означають?

2. Визначення емоційного настрою дітей після заняття.

Немає коментарів:

Дописати коментар