Літературне
читання
Тема.
Узагальнення знань про народні казки: їх зміст, побудову тексту, основну думку.
Мета.
Перевірити знання, вміння, навички учнів.
Хід
уроку
І.
Організаційний момент.
ІІ.
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ми закінчуємо вивчати розділ
«Народні казки». Повторимо все, що знаємо про вивчені казки і потім напишемо
самостійно перевірну роботу, яка й покаже, як ви засвоїли вивчений матеріал і
наскільки були уважними під час уроків літературного читання.
-
Пригадайте ми порівнювали текст з
палацом? Що є «фундаментом» тексту? (Зачин).
-
Що є «стінами» тексту? (Основна
частина).
-
Що є «дахом» текстом? Чим закінчується
текст? (Кінцівка).
-
Як розуміти «народна» казка?
-
Як розуміти «авторська казка»?
-
Якщо ми чуємо «українська народна
казка», то що це за казка? Який народ її склав?
-
А якщо «сербська»?
-
«Угорська»?
-
Які ми з вами читали українські народні
казки?
-
Як називалась угорська казка, яку ми
читали?
-
А з якою сербською народною казкою ми
ознайомлювались?
-
А що таке казка?
-
Давайте я вам зачитаю визначення терміну
казка, а ви виберете правильну відповідь.
Казка – це …
А) пісня, за допомогою якої
присипляють дитину;
Б) розповідний твір про вигаданих
осіб та події, іноді за участю фантастичних сил;
В) стислий опис предметів і явищ,
за якими їх треба впізнати, відгадати.
- Слова «Я по засіку метений, я на яйцях спечений…»
узято з казки … .
- У якій послідовності з’являються герої казки
«Колобок»: Ведмідь, Заєць, Лисичка, Баба, Вовк, Дід, Колобок?
- Слова «Дарма, я під лавкою зігнуся, хвостиком
обгорнуся та й переночую» узято з казки …
- Виберіть слова, які характеризують певну тварину з
її вдачею:
* Хитрий, як … (лисиця).
* Злий, як … (вовк).
* Вайлуватий, як … (ведмідь).
* Боягузливий, як … (заєць).
- З чого почалася і чим закінчилась історія з медом,
описана у казці «Жбан меду»?
Встановіть послідовність подій у казці «Як дівчина
короля перехитрила» за планом:
·
Золоті нитки.
·
Весілля.
·
Слава про кмітливу дівчину.
·
Залатай горщики.
·
Принеси й не принеси, щоб було й не
було.
IV.
Перевірка знань та вмінь учнів.
1. Пояснення
завдань.
2. Самостійна
робота учнів.
V.
Підсумок уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар