пʼятниця, 30 жовтня 2015 р.

Урок мужності «Бути патріотом означає…»

Урок мужності
«Бути патріотом означає…»
Мета:
розширити знання учнів про історію, культуру України;
сприяти формуванню національної свідомості,  патріотизму як цінності, поваги до  державних символів;
виховувати свідоме ставлення до обов'язків людини  громадянина, бажання своєю працею розбудовувати державу, примножувати її багатства;  виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України, почуття толерантності, поваги.

. Обладнання та оформлення: Державний Прапор України;
 класна кімната  прикрашена елементами народної символіки; Пам’ятка молодого громадянина України.


                                                                        Епіграф (записаний на дошці):
                                                                     Виростай, дитино, й пам'ятай:
Батьківщина - то найкращий край
Д. Павличко.
                                               
Хід години спілкування

І.Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми
уроку.
Учитель:
Нашу виховну годину пропоную розпочати такими рядками про Україну.
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася,
мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Ти з давніх віків непокірна була
І волю свою боронила невпинно.
Нарешті збулося –її здобула
Звитяжна моя Україна.
На землях твоїх неозорих степів
Живе працьовита і чесна родина,
Хвилюється колосом стиглих хлібів
Моя золота Україна.
В садах і дібровах в вечірні часи
Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,
І чути співочі дівчат голоси, –
Пісенна моя Україна.
Тепер ще не легко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.
Квітуй, мов калина, над плесами вод,
Будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим твій вільний народ,
Прекрасна моя Україно!

ІІІ. Основна частина
Учитель:
– Подивіться, будь ласка, у вікно: шепоче замріяний вітер,  день стоїть у  яскравих кольорах осінніх квітів. Такою ми бачимо під вересневим сонцем нашу неньку –Україну. Вона горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об’єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе, як про велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті. Трагічні події в Україні, починаючи з листопада минулого року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня».

Учитель:
–Вшануємо їх пам’ять хвилиною мовчання.

Народе мій, пишаюся тобою:
Моя душа – частинка твого «Я».
Красою правди у святім двобою
Понад Майданом сонця лик сія...
Є нація! Хай знають всі у світі:
Ми є! Народ піднявся із колін!
І переможно сонце правди світить,
Співає гордо наш Державний Гімн.

(Звучить Державний Гімн України).

Учитель: Україна …. Які  тільки картини виринають у нашій свідомості, коли ми чуємо це слово?  Хтось, пригадуючи смак стиглих вишень, запах щойно витягнутої з вулика вощини чи аромат борщу, кращого за який ніколи в житті неїв, сумує за щасливою порою, коли навідувався до бабусі в село… А для когось Україна – це ласкаве море, що манить своїми хвилями …
Україна - це  золоте пшеничне поле під синім небом, чарівні Карпатські гори, де високі смереки наче проштрикують небесне шатро…

- А що значить Україна для вас? (Відповіді учнів)
- Що означає слово «Україна», коли вперше з’явилось?
Легенда
Я знаю давню легенду про нашу країну.  На світанку нашої землі Бог оглядав творіння рук Своїх. Натомившись, наказав зробити відпочинок і разом з ангелами.  Він спустився на землю. Ця земля була багатою на сонце, звіра та пташок. А найбільше  сподобались Богові люди того краю. Всюди зустрічали його хлібом і сіллю. Він став часто навідуватись сюди зі словами: «Рушаймо у край!» Кажуть, з того часу і пішла назва нашої держави: Україна.

Учитель:
– Щороку ви поглиблюєте, збагачуєте новим змістом поняття
«Батьківщина». Нещодавно поняття «Батьківщина» було для вас рідною хатою, де ви відчуваєте любов та опіку мами і тата, тепло родини. Проминуло раннє дитинство – і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша –Україна, велика і прекрасна.

Учитель. В українського народу дуже велика кількість звичаїв та обрядів, частина яких збереглася дотепер. А які ви знаєте обряди і звичаї українців?

Кросворд
Запитання до кросворду.

1.Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (писанка)
2.Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (верба)
3.Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (калина)
4.Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (тополя)
5.Чим прикрашають голову українські дівчата. (вінок)
6.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник)

Учитель: Батьківщина – це країна, де ми народилися, де вперше почули мамин голос і зробили перші кроки. Це безмежна гордість за своїх співвітчизників, що виборювали для нас свободу і будували державу в якій ми живемо тепер. Це відчуття того, що ти не один, а частина чогось безмежного і величного...

Творче завдання: Продовжити речення:
Я люблю Україну тому, що…
Я пишаюся своїм народом тому, що…
Бути патріотом означає…
Учитель: Наша  Батьківщина заслуговує на те, щоб ми її любили. Любіть Україну і будьте патріотами своєї держави!
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.
                                              В. Сосюра
ІV. Підведення підсумків виховної години.

Заключне слово вчителя. Кожен з вас є громадянином України, частиною великого народу, великої родини. Україна чекає на вас - молодих, енергійних, розумних, які знають свої права і обов’язки, а головне патріотично налаштованих, які серцем і душею вболівають за свою країну.

(Учитель зачитує Пам ’ятку молодого громадянина України).

Пам’ятка молодого громадянина України

1.    Пам’ятай: ти вільний громадянин вільної держави - України, для розвитку і зміцнення якої повинен кожним кроком, словом, дією сприяти розвитку, злагоді, порозумінню своєї землі й народу.
2.    Сприяй відродженню духовних цінностей, набувай ґрунтовних знань з історії, культури, традицій.
3.    Повсякчас дотримуйся основних засад духовності української нації - загальноприйнятих християнських заповідей.
4.    Виховуй у собі патріотизм, чесність, мужність, терпимість до недоліків інших.
5.    Засуджуй байдужість, зраду державних інтересів України.
6.    Чесно й добросовісно трудись на благо зміцнення державності України.
7.    Будь завжди готовим стати на захист цілісності Української держави, її кордонів, народу.
8.    Охороняй екологічне середовище, раціонально використовуй природні ресурси.
9.    Серцем відчуй єдність із державою, яка піклується про тебе, і яку ти маєш зміцнювати.

 Слово вчителя
Хотілося б вам усім побажати
Добра, і злагоди, миру,й краси,
Щоб для України ви росли.
Хай вам щастить завжди й у всьому,
Не піддавайте серце злому.
Хай Бог усім допомагає
І рідний край оберігає

Немає коментарів:

Дописати коментар