пʼятниця, 30 жовтня 2015 р.

Конспект першого уроку на тему: «Ми – діти України»


Конспект першого уроку
на тему:
«Ми – діти України»
                                                                               
Тема: «Ми – діти України»
Мета: розширити й поглибити поняття громадянськості; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, поваги до державних символів, любові до рідного краю і особистої причасності до всього, чим живе народ.

Обладнання: ноутбук, аудіо запис Гімну України, відеоролики, музична фізкультхвилинка.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Учні розташовуються в класній кімнаті.
Лунає пісня «Лише у нас на Україні».
II.    Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку.
Учитель: Доброго дня!
Сьогодні свято завітало в школу,
Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.
Змужнілі, сонцем зласкані улітку,
Ми розпочнемо Перший наш урок.
Наш Перший урок пропоную розпочати такими рядками про Україну.
                                                          Моя Україна
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Ти з давніх віків непокірна була
І волю свою боронила невпинно.
Нарешті збулося - її здобула
Звитяжна моя Україна.
На землях твоїх неозорих степів
Живе працьовита і чесна родина,
Хвилюється колосом стиглих хлібів
 Моя золота Україна.
В садах і дібровах в вечірні часи
Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,
І чути співочі дівчат голоси, -
Пісенна моя Україна.
Тепер ще не легко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.
Квітуй, мов калина, над плесами вод,
Будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим твій вільний народ,
Прекрасна моя Україно!

III.    Основна частина
Учитель: - Що таке Батьківщина? Де вона починається? Яку роль відіграє в житті людини і як впливає на її долю?
На ці питання у кожної людини своя відповідь. Для одного Батьківщина — це зруйнований дім та спогади про страшні дні війни, яка прийшла так несподівано, замінивши веселий  спів пташок на гуркіт снарядів. Для іншого Батьківщина — це дитинство серед мальовничих гір, безмежних полів  та дзюркотливого струмочка. Але для всіх людей Батьківщина — це  країна, яка дала  життя.   Безперечно, любов до Батьківщини починається з любові до рідної домівки, до своєї мови.
Учениця:          1.Я - українка!
                             Горджуся й радію,
                            Що рідною мовою
                            Я володію,
                            Шевченковим словом
                             Умію писати ,
                             Слова мелодійні
                            І вірші складати.
Учениця: Я - українка!
                     Живу в Україні,
                     на вільній, єдиній
                    Моїй Батьківщині,
                    Де все мені в радість:
                    Ліси і садки.
                    Озера й річки,
                    І глибокі ставки,
                   Лани неосяжні,
                    І гори, й долини,
                    Цвіт білосніжний
                    У лузі калини.
                    В душі моїй солодко
                     Грає сопілка,
                    Бо я з України,
                    Бо я - українка!
О. Василенко

Звучить Красивий кліп про Україну
https://www.youtube.com/watch?v=fxUDAikvoog
Учитель:    Кожен народ має свої священні символи, які  уособлюють його самобутність, національну єдність. Вони покликані підносити дух нації у боротьбі за свободу, самоутвердження, за власну самостійну державу.  
 Непростою була доля українських символів: їх забороняли й відтворювали, обожнювали й люто ненавиділи. Українські патріоти  йшли на смерть заради того, щоб сьогодні ми мали державний гімн, прапор і герб.        
Відповідно до статті 20 КонституціїУкраїни (1996р.) державними символами України є Державний герб України, Державний прапор України і Державний гімн України.
Словничок
 Державні символи – закріплені в законодавстві країни офіційні знаки, чи звукові вираження, що в короткій формі виражають одну чи кілька ідей політичного або історичного характеру і символізують суверенітет – цілісність держави.
Учень:  Прапор — це державний символ,
він є в кожної держави;
це для всіх ознака сили,
це для всіх — ознака слави.
Учень. Синьо-жовтий прапор маєм:
синє небо, жовте  жито;
прапор свій оберігаєм,
він святиня, знають діти.
Учень. Прапор свій здіймаєм гордо,
ми з ним дужі і єдині,
ми навіки  є народом,
українським в Україні.
Н. Поклад

Учитель: Державний Прапор України - стяг з двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Верхня смуга - синього кольору, нижня - жовтого. Поєднання кольорів синього і жовтого може трактуватися багатозначно. Це й чисте, мирне, безхмарне небо, що простягнулося над жовтим кольором хлібного лану - символом мирної праці і достатку. Це і поєднання символів життя - Золотого Сонця у Синьому Космосі. Однак, головна ідея синьо-жовтого - це гармонія Космосу, Сонця, Землі та всього живого, що є на землі.
      Великого розквіту набуло українське прапорництво у героїчну козацьку добу. Тоді з’явився новий прапор – малинового кольору, який став основним у козаків. Сині і жовті барви використовувалися під час війни під проводом Богдана Хмельницького. Потім їх почали використовувати Українські Січові стрільці та Українська Повстанська Армія. Вибір кольорів був умотивований такими міркуваннями.
Жовтий колір - це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу. Блакитний, синій колір - це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще - це колір миру.
       4 вересня 1991 р. над будинком Верховної Ради України з’явився національний синьо-жовтий прапор. 28 січня 1992р. Верховна Рада України затвердила синьо-жовтий прапор Державним прапором.

Учень: Наш герб – тризуб,
Це воля, слава й сила;
Наш герб – тризуб.
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
Несемо ми людям.
Н. Поклад

Учитель: Герб - це символ влади.  Золотий тризуб на синьому тлі – дуже давній знак. Він зустрічається ще за часів Князівської України, зокрема на монетах київського князя Володимира Великого. Отже, нашому гербу – понад тисячу років!
 Багато істориків висловлюють свій погляд на історію походження тризуба. Одні вважають його зображенням церковного світильника або якоря; інші – голуба. Є думка, що князівський знак-тризуб символізує місто Київ, яке виникло на трьох пагорбах: Старокиївському, Щекавиці, Хоревиці.
Є й інші погляди. Число "три" завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов.
Учень:  Слова палкі,
Мелодія врочиста, -
Державний Гімн
Ми знаємо усі.
Для кожного села,
Містечка, міста –
Це клич один
З мільйонів голосів.
Учень: Це наша клятва,
Заповідь священна,
Хай чують
Друзі й вороги,
Що Україна вічна,
Незнищенна,
Від неї  лине
Світло навкруги.
Н. Поклад

Учитель:  Слово « гімн»  грецького походження (похвальна пісня) – урочиста пісня, прийнята як символ державної національної єдності. Гімн - це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.
Слова Національного Гімну «Ще не вмерла України…» написав відомий український поет Павло Чубинський. Музику - композитор Михайло Вербицький.
Із гімну починають надзвичайні масові події, урочисті збори. Слухають і виконують гімн стоячи.

Звучить гімн України

Учитель:    Ми поговорили  про державні символи. А з чим ще у вас асоціюється Україна?
( Відповіді учнів про народні символи)
Фізкульхвилинка «Україно, ми твоя надія»

Учень:Одна Батьківщина, і двох не буває,
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.

Учень: У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть.
У рідному краї і небо безкрає,
Потоки, потоки, мов струни, течуть.

Учень: Тут мамина пісня лунає і нині,
Її підхопили поля і гаї.
Її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов'ї.

Учень: І я припадаю до неї устами,
І серцем вбираю, мов спраглий води.
Без рідної мови, без пісні,
Без мами збідніє, збідніє земля назавжди.

М. Бакая

Відеокліп  "Ми єдина Україна"
https://www.youtube.com/watch?v=NIUmr2yznCo
Учитель: Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013 року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня». Для України настав тяжкий і відповідальний час. Після Майдану, побачивши, що Україна обрала собі європейський шлях, наш «старший брат», відчувши загрозу, що демократія з України перекинеться на Росію, розпочав проти нас війну. Українці зрозуміли, хто у всі віки нас принижував, забрав у нас історичну правду, нищив нашу мову, а зараз хоче забрати і волю, і європейство. Завдяки агресії путінської Росії в українців пробудилося вічне прагнення до волі та незалежності.
Зараз на сході України триває неоголошена війна з російським окупантом. На захисті кордонів нашої країни стоять наймужніші чоловіки нашої держави. Це чиїсь сини, батьки, дідусі. Вони герої! Щодня вони ризикують своїм здоров’ям та життям, щоб ми з вами могли спати спокійно, рости, навчатись. В нашому класі навчається учениця, тато від кінця травня мужньо охороняє наш спокій в зоні АТО. Це батько нашої Лізи Кічковської. Ми зараз попросимо Лізочку розповісти нам про свого батька.
Розповідь учениці про батька-воїна АТО.
- Дякуємо, Лізо. Ми всім класом дякуємо твоєму батькові за спокій у наших домівках. Бажаємо всім воїнам, які перебувають у місцях воєнних подій, повернутись здоровими і живими як найшвидше додому.
Перегляд відеоролика «Повертайся живим…»

Учень: Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,
Бо щастя жити ти мені дала.
Для мене ти одна – і рідна, і єдина,
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!
Учень: Я – твій громадянин, я прагну підростати,
Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.
Моя свята і рідна, Україно мати,
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!
Учень: Я хочу, щоб сонце світило яскраве,
Купало обличчя у водах Дніпра.
Буяли шовкові, уквітчані трави
І мирно вставала щоранку зоря.
Учень: „Ми вірим в майбутнє твоє, Україно!” –
Говорять сьогодні дорослі й малі,
Бо ти в нас – найкраща, бо ти в нас – єдина,
Немає другої такої землі!

IV. Підсумок уроку.
Ось і добігає наш урок на тему «Ми – діти України».
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Шануй, люби, оберігай
Усе, що зветься Україна!

Перегляд відеоролика «Молитва за Україну»

Немає коментарів:

Дописати коментар