четвер, 2 листопада 2017 р.

Виховний захід
«Христос Воскрес»

                                                                   
                                                                                    Підготувала:
                                                                                    класний керівник
                                                                                    2-Б класу
                                                                                    Чортківської ЗОШ
                                                                                    І-ІІІ ступенів № 6
                                                                                    Бурдяк І. Р.


Виховний захід
«Христос Воскрес»
Ведуча:
Дав Бог, діждалися ми дня великого – Великодня. Вже весна в двері постукала та всьому живому життя вдихнула, людей до праці закликала. Відсвяткуємо і ми цей день, Господа Бога прославляючи, та підемо ниву засівати, новий урожай плекати, щоб ще багатшою стала сім’я наша та й уся рідна земля, що Україною зветься.
Ведуча:
Пришла хороша пора весна. Усе зазеленіло, забуяло. Дітки, давайте покличемо Весну, нехай повеселиться з нами.
Дитина:
Скоріш, люба веснонько, до нас прилітай,
Щоб знову озвався соловейками гай!
Щоб знову зеленіли, буяли лани,
Від сонечка сил набирались вони!
Ведуча:
Нема весноньки, не чує. Покличемо сонечко, може воно весноньку приведе.
Пісня «Вийди сонечко»
Дитина – Сонечко:
Моє личенько кругленьке
Діткам усміхається.
Промінці мої ласкаві
З землею вітаються.
Щоб родило щедро поле
Зеленіло все навколо
Я дарую всім тепло,
Щоб навколо все жило
Квіти, трави, бджілки в лузі
Будьте й ви щасливі, друзі.
Ведуча:
Сонечко прийшло, пора і Весноньці з’явитись. Веснонько, іди до нас, для тебе уже настав час.
Пісня «Знов прийшла весна»
Весна
А ось і я – красуня-весняночка.
Спасибі вам, діти, за всі закликаночки.
Я прийшла до вас з теплом,
Сміхом, радістю, добром
Принесла вам квіти,
Хай танцюють діти.
Сонечко:
Прийшла весна, прийшла весна,
Цвіте все оживає
Пташки здалеку вже летять
Свої пісні співають.
Дитина:
Ой, Весна-краса, ой, Весна-красна,
Що ти нам принесла?
Весна:
Принесла я вам тепло, все довкола розцвіло!
Для дівчат гаївочку, для хлопців – мандрівочку!
Дівчата і хлоп’ята, радьмося,
Та виходьмо на травицю, граймося!
Ведуча:
У зеленім гаї трава зелененька
Там писала писанку Іринка маленька
Писанку писала, та й собі думала:
А кому б я на Великдень писаночку дала.
Пісня «Писанка» 
Ведуча:
Не можна собі уявити Великодніх свят без барвистих,
кольорових писанок, крашанок.
Я знаю цікаву казочку про те, як з’явилася на світ писанка.
Ось послухайте…
Ведуча:
Все навкруги причепурилось!
Дерева, птахи, й люди всі.
Свої хати понаряджали
В порядок привели двори.
По двору курка Ряба походжає,
А двір Сірко охороняє.
Ведуча:
Курка йшла, йшла
І яєчко знесла
Потім встала походила,
І яєчко залишила
Курка:
Гарні тут господарі
Добрі й щедрі трударі
Їм яєчко це лишу
Сама ж далі побіжу
Ведуча:
Раптом, якось на ту пору,
Лиска забрела до двору
Лиска:
Ой, що це таке кругленьке?
І з усіх сторін гладеньке?
І, мабуть (облизується) воно смачненьке
От я зараз його з’їм!
( тут вбігає Сірко)
Сірко:
Гав, гав, гав, мерщій тікай!
Ти яєчко не чіпай.
Курка тут його лишила
Щоб хазяйка посвятила!
Лиска:
Мені теж яєчко треба,
заберу його від тебе.
Сірко:
( гарчить): гр.-р-р-р
Ах ти ж вредна, ну зажди!
Тепер хвіст свій бережи
( біжить за лискою відриває хвоста)
Сірко:
Ось і хвіст! Лиска догралась,
Без хвоста руда зосталась.
Що ж мені тепер малята,
Ще й хвоста охороняти?!
Хай приходить – забирає,
Лиш яєчко не чіпає.
О, вже йде – я нюхом чую,
Зроблю вигляд, ніби сплю я
Лиска:
Любий стороже, пробачте,
Що була я необачна
На яєчко зазіхала
Вас даремно турбувала
Хвіст віддайте, більш не буду
Сірко:
Йди, бери там коло буди
Лиска:
Щиро дякую, бувайте
І мене не забувайте.
Ведуча:
Раптом кішка десь взялася
Й до яєчка подалася.
Мабуть, їй ще не відомо
Що міцна тут охорона.
Кішка:
Я яєчка полюбляю,
У пташок їх відбираю.
Але це якесь таке-
Величезне та важке
Гей, Сірко, давай візьмемо
І яєчко розіб’ємо
Сірко:
Що ти, кішко, схаменися!
Від яєчка відчепися.
Курка тут його лишила,
Щоб хазяйка посвятила
Ведуча:
Кішка гордо відійшла,
Мишка вмить яйце знайшла
Мишка:
Ой, яке яйце гарненьке,
І біленьке, і кругленьке,
Завтра свято, гості в хаті.
Треба це яйце прибрати
Сірко:
Гав, гав, гав, мерщій тікай!
Ти яєчко не чіпай.
Курка тут його лишила
Щоб хазяйка посвятила!
( мишка злякано тікає)
Ведуча:
Хто ж це походжає?
По дворі гуляє?
( виходить дівчинка)
Дівчинка:
Я малесенька Іринка,
Люба ця мені стежинка.
Як до криниці біжу стежинкою
Кличуть мене Іринкою
Як води з криниці нап’юся,
Чую мама гукає: Іруся
Мама:
Моя донечко, Іринка,
Лагідна моя дитинка,
Скоро свято, то ж давай
Мені, доню, помагай.
Дівчинка:
Вже біжу, моя матусю,
Не хвилюйсь, не забарюся.
Ти хвилинку почекай,
я погляну що за лай.
Гей, Сірко, чого розгавкавсь?
Може просто так, не виспавсь?
Може хочеться води?
Може щось побачив ти?
Сірко:
Гав, Іринко, йди сюди!!
Обережно не впади.
Бач, яйце охороняю
Всіх від нього відганяю.
Дівчинка:
Мамо, мамо, подивися
Від роботи відірвися!
Наш Сірко знайшов яйце
Може воно чарівне!
Мама:
Я очам своїм не вірю
Це яйце сьогодні диво.
Великодня добра мрія -
Для людей значна подія.
Сторож гарно працював
Нам яйце оберігав,
За старанну службу,
Дякуємо дружно!
Як до церкви ми підем,
Яйце в кошик покладем
Нумо швидше працювати
Яйце слід розмалювати.
Весна:
Гей, музики-музиченьки, грайте.
Усі підуть танцювати наше свято звеселяти.
 І я з вами кривого танцю затанцюю.
КРИВИЙ  ТАНЕЦЬ
ВЕСНА:
Щось стомилась я із вами танці танцювати,
Ось посиджу, подивлюся, як ви будете до свята готуватись.
Ведуча:
Наші дітки  загадки гарні знають, як дозволите, то загадають…
Нумо, дівчатка і хлопчики,  давайте, дуже просим, загадайте…
Дитина:
Хліба здобного багато
Люди напекли на свято
Як лунав церковний дзвін -
В храмі посвятився він
Пригощайтеся будь ласка,
Хліб цей має назву… (Паска)
Дитина:
Я також загадку знаю
І всім дітям загадаю
В день Христова Воскресіння
І людей усіх спасіння
В кожній церкві святять паски, ну а день цей зветься …(Пасха)
Ведуча:
Молодці мої малята!
Ви навчились розрізняти
Пасха - свято Великоднє -
Воскресіння день Господній
Паска ж - хліб святковий,
Здобний і чудовий
А тепер, гості, будь-ласка, послухайте розповідь про великодній кошик
Ведуча: Вередує кругла паска:
Паска:
Гей, посуньтеся, будь ласка,
І заграйте мені марша,
Я ж між вами тут найстарша.
Ведуча:На це каже Ковбаса:
Ковбаса:
Затанцюю гоп-са-са,
Розступіться вліво, вправо-
Тут сьогодні маю право.
Ведуча: Обізвалася і шинка.
Шинка:
Я прийшла до вас із ринку,
Я пахуча, запашна,
Дуже-дуже я смачна.
Ведуча: Тут озвався баранець,
Дуже бравий молодець.
Баранець:
Щось мені тут не сидиться
Треба в кошик попроситься
В церкві я вже побував
А тепер до вас попав
Ведуча:Обізвалися чудові
Писаночки кольорові:
Писанка1
Ми яєчка невеличкі,
Розфарбовані в нас личка.
Писанка 2
Ми веселі, кольорові,
Візерунки в нас чудові.
Писанка 3
Хоч хвалитися і гріх-
Ми найкращі від усіх.
Писанка 4
Ми прийшли усі на свято,
Будем кошик прикрашати.
Ведуча:А ось масло промовляє-
Собі ціну добре знає.
Масло:
А хто скаже що без масла
Може бути свято Паски?
Я до сиру притулюся
І в кошичку розміщуся.
Ведуча:А тут сир шумить:
Сир:
Ого! Як без мене тут було?
Чи  хіба мені не місце
В кошичок між вами сісти
Ведуча:Обізвався  жвавий  хрін
Запізнивсь на свято він:
Хрін:
Чому мене не гукнули?
Чи про мене ви забули?
Ви дарма  часу не гайте,
В кошичок мене пускайте.
Ведуча: Тут і друг його прийшов
І такі слова знайшов.
Обізвався чорний мак:
Мак: Всіх зі святом я вітаю,
І у кошичок стрибаю.
Люблять мене люди всі,
І у місті, і в селі.
Прошу вас, непогордіть,-
Мене в кошичок пустіть.
Ведуча:Тут і сіль щось загукала,
Що у кошик не попала:
Сіль:
Прошу і мене пустити,
Мушу всіх вас посолити.
Бантик
І я до всіх поспішу,
І кошичок прикрашу.
Свічка
Ну, коли вже кошик повний
То і я піду до вас
У таке велике свято
Загорітись мені час.
Ведуча: Обізвалась знову Паска:
Паска: 
Прошу, тихше всі, будь ласка.
Хай сім'я сіда до столу —
Міцна буде і здорова.
Ведуча: 
Після освячення сім'я дружно сідає до столу і ласує великодніми дарунками. Всюди чути: «Христос Воскрес!»,— а у відповідь: «Воістину Воскрес!
Пісня у виконанні батьків «За столом зібралася родина»
Дитина:
Вдягла весна мережану сорочку,
Умившись і звільнившись від турбот,
І підіймає волошкові очі
До вищих, до церковних позолот.
Дитина:
Великдень всіх нас на гостини просить,
Малює сонечко і полотно небес,
І крашанку, як усмішку, підносить:
- Христос воскрес! - Воістину воскрес!
Дитина:
І дзвони засріблилися завзяті,
І ніби покотилось між людьми:
- Христос Воскрес!   - Воістину Воскрес!
Дитина:
Великий день!
Великий день!
Який Великдень на землі!
Багато радості й пісень
Приніс нам янгол на крилі...
Веснянку діти хороводять.
Христос Воскрес!
Христос Воскрес!
Сьогодні й сонце не заходить,
А сяє й сяє із небес.
Дитина:
Радісний надходить день,
Дзвонять дзвони: дзень-дзелень,
Понад міста, понад села
надійшла весна весела.
Ясне сонце над селом,
Наче писанка зійшло –
Вибігайте з хати, діти!
Як сьогодні не радіти?
Вийдем-вийдем на горбок,
Заспіваєм гаївок.
Хоровод «Подоляночка»
Дитина:
Завела нас веснянка у коло,
Красне сонце веде всіх за руки.
І квітки, наче струни, навколо
Таємничі розхлюпують звуки.
І земля – ніби писанка світла –
Кольорова, весела сьогодні.
В церкві люди – святкові й привітні.
Воскресаєм у дні Великодні.
Дитина:
Христос Воскрес! Усе радіє,
Сміється сонечко з небес,
Прозора річечка леліє –
Христос Воскрес!
Христос Воскрес!
В траві фіалочки зітхають
І пролісок тремтить увесь,
Розквітла яблунька аж сяє –
Христос Воскрес!
Христос Воскрес!
Дитина:
Дзвенять пташки у полі, в лісі;
І дзвін співає до небес,
Де білі хмарки розплилися –
Христос Воскрес!
Христос Воскрес!
Дитина:
Ось мій кошик-мандрівник!
Він ходить багато звик:
влітку ягідки збирав,
восени гриби шукав,
цілу зиму він стояв,
трохи порохом припав.
А на весну він умився,
зіллячком причепурився
і почав гостей чекать.
А вони не забарились,
і, як в казці, появились.
Пишнобока, гарна паска,
і худенькая ковбаска,
а за нею писанки чудові,
симпатичні, різнокольорові.
Пісня «Писанки»
Дитина:
Тут дівчаток йде гурток,
писанок і крашанок.
Але шинка йде сама,
бо багачка, бач, вона.
Ось компанія іде:
сир і масло, хрін бреде.
Так його баки печуть,
Але вирядився в путь.
Дитина:
Хотіла сіль усім насолити,
Та не вдалося це зробити.
Ось, нарешті, всі зійшлись,
І до церкви подались.
Кошик вбрався в вишиванку
Це було в неділю зранку.
Коло церкви дівочки
Водили гаївочки.
Дитина:
Покропили всіх їх рясно,
Стало нам свячене все.
Засіяло сонце ясно!
Христос Воскрес! Воістину Воскрес!
Дитина:
Сонце сяє у ясній блакиті
Теплим променем цілує світ увесь
І серця для радості відкриті
Знайте, люди, що Христос Воскрес!
Дитина:
Христос Воскрес! Співає вся природа,
Величний гімн полинув до небес.
Хоч Він помер — з любові до народу,
Із гробу встав, у величі Воскрес.
Христос Воскрес! Яка велична днина!
Яка любов, і ласка, і краса!
Віддав Господь улюбленого Сина,
Щоб людям всім відкрити небеса.
Христос Воскрес! Радійте нині, діти!
Сповнилося найбільше із чудес.
Пропала тьма, і сонце правди світить!
Христос Воскрес! Воістину Воскрес!
Дитина:
Заздвониввоскресний дзвін,і розкрились квіти –
йде народ з усіх сторін –як же не радіти?
Що Христос воскрес для нас,
сонце засіяло, що настав весняний час,
зла-зими не стало.
Розспівалися пташкирадісно-святково,
вкрила гори і горбкизнов трава шовкова.
Пісня «Промінчик сонця»
Ведуча:Закінчується  наше Великодне свято.
Тож, дай нам Боже,
у полі роду, а в хаті згоду.
Хай ваше життя буде багатим на добро,
Як святковий стіл,
Чистим, як великодній рушник
І веселим, як українська писанка!
Добра Вам, миру та Божої ласки!


Немає коментарів:

Дописати коментар