середа, 8 листопада 2017 р.

Трудове навчання. "Колаж". 4 клас

Трудове навчання
Тема. Колаж. Ознайомлення з технікою колажу. Комбінування різноманітних матеріалів для створення композицій технікою колажу. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення колажу. Практична робота: виготовлення сюжетної композиції-колажу.
Мета. Ознайомити учнів з технікою колажу, навчити створювати найпростіші роботи в цій техніці; розвивати творчі здібності, увагу, уяву; виховувати спостережливість, охайність у роботі.
Обладнання: картон (для основи роботи), кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, тканина, нитки, вата, кольорові олівці, зразки виробів.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Після з’ясування учителем, які матеріали та інструменти необхідні для роботи, чергові перевіряють їх наявність в однокласників. Учитель оперативно вирішує проблеми відповідно до ситуації (видає матеріали чи інструменти з резервного запасу, радить поділитися матеріалом).

ІІ.  Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1.     Актуалізація знань.
Перевіримо, як ви пам’ятаєте техніку безпеки роботи на уроці трудового навчання. Пограємо з вами у гру «Так-ні». Я зачитаю твердження
-         На робочому столі має бути порядок. (ТАК)
-         - Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці. (ТАК)
-           Кладемо ножиці так, щоб вони не виступали за край   робочого місця. (ТАК)
-         Ножиці мають бути тупими, а також зі слабким кріпленням. (НІ)
-         Коли ріжеш, широко не розкривай ножиці. (НІ)
-         У процесі різання уважно слідкуй за розміткою. (ТАК)
-          У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза. (ТАК)
-          Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює. (ТАК)
-         Передаємо ножиці тільки у закритому вигляді, кільцями (ручкою) вперед. (ТАК)
-         Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж. (ТАК)
-         Клей наносимо на виріб дуже товстим шаром. (НІ)
-         Працюючи з клеєм користуємося пензликом і серветкою. (ТАК)
Молодці, ви готові до уроку.
2.     Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми познайомимося з технікою колаж. З яких матеріалів виготовляють вироби у цій техніці та звідки до нас прийшов «колаж».   
3.     Вступна бесіда.
Іноді, прибираючи вдома, на своїй поличці, ми можемо знайти багато речей, які не хочеться викидати і не можемо знайти їм пристосування: журнали, газети, обкладинки від цукерок, коробки, намистинки, ґудзики та інше. Не поспішайте їх викидати, з їх допомогою можна створити незвичайні, дивовижні речі в техніці «колаж».
Колаж – це аплікаційна композиція, виконана із різних матеріалів. Крім різнокольорового паперу, природних та штучних матеріалів у колажі використовують ще й вирізки зі старих журналів, газет та іншої друкованої основи. Колаж походить від французького слова, яке означає «наклеювання» - це технічний засіб, коли на будь-яку основу наклеюються різноманітні матеріали. Особливість «колажу» в тому, що художник може комбінувати різні техніки і матеріали.
-         Якщо ми будемо виготовляти колаж «Хатинка у снігу», то давайте визначимось, що ми уявили почувши назву майбутнього виробу.
-         Яка пора року буде відображена?
-         Які ознаки характерні для цієї пори року?
4.    Демонстрація та аналіз зразків.
                  
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІІІ. Послідовність трудових дій.
Правила техніки безпеки ми пригадали, прошу вас ознайомитись з порядком виконання роботи.
1.     Оберіть основу для роботи.
2.     Розмітьте на заготовці всі деталі будинку.
3.     Перенесіть на кольоровий папір деталі будинку, які плануєте виготовити саме з цього матеріалу.
4.     Розфарбуйте олівцями дрібні елементи.
5.     Прикладіть  вирізані деталі з кольорового паперу до заготовки не фіксуючи їх.
6.     Починайте фіксувати виріб.
7.     Вату приклеюємо для декорації снігу на завершальному етапі роботи над колажем.

ІV. Практична робота.
-         Отже, ми починаємо роботу. Кожна робота буде неповторна, адже ви самостійно доберете матеріал і колір свого виробу. Удачі і творчого натхнення.
V. Виставка кращих робіт за бажанням учнів.
VI. Підсумок уроку.
- Чи сподобався вам урок?
- Звідки походить «колаж» і що він означає?
- Вдома можна виготовити колаж на іншу тему.

VII. Прибирання робочих місць.

Немає коментарів:

Дописати коментар