субота, 14 лютого 2015 р.

Конспект уроку з «Основи здоров'я» на тему: «Безпека на дорогах»


Конспект уроку
з «Основи здоров'я»
на тему: «Безпека на дорогах»




Проведено: 2-Б клас
Чортківська ЗОШ І-ІІІст. №6
Вчитель: Бурдяк І. Р.

Тема. Безпека на дорогах.
Мета. Повторити з учнями правила дорожнього руху; ознайомити з видами доріг, з дорожньою розміткою, її значенням; розширити знання дорожньої абетки; розвивати у дітей спостережливість, формувати вміння оцінювати свої і чужі дії; виховувати відповідальність за власні вчинки, дисциплінованість на дорогах.
Обладнання. Таблиці: «Види доріг», «Дорожня розмітка».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Я тобі сказати мушу,
що живемо ми лиш раз.
Бережи себе і друзів
та згадуй Правила щораз.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1.     Бесіда.
-         Що таке дорога? Вулиця?
-         Як ви розумієте слова «небезпечна ситуація на вулиці»?
-         Що може бути причиною таких ситуацій?
-         Що ускладнює рух транспорту?
2.     Відгадування загадок.

·        Не літає – гуркотить.
Жук по вулиці біжить.
Очі-вогники горять.
Як жука такого звать? (Автомобіль)
·        Дім по вулиці повзе,
На роботу всіх везе.
Не на курячих ногах –
У гумових чобітках (Автобус)
·        Зачепивсь вагон за дріт:
«Їду, їду в далеч-світ.
Їду, їду, не трясу,
гей, сідайте, підвезу». (Тролейбус)
3.     Розповідь про транспорт.
-         Як одним словом назвати всі ці предмети? (Транспорт)
-         Транспорт буває водний, повітряний, залізничний і автомобільний. Легкові автомобілі, вантажівки, автобуси ми щодня бачимо на вулицях. Ми на них їздимо, переходимо через дороги, по яких вони пересуваються. Автомобіль – це сусід будь-якого міського жителя.
-         Як ви гадаєте, цей сусід – безпечний?
-         Будь-яка річ, предмет не бувають ні добрими, ні злими, ні безпечними, ані небезпечними. Такими їх робить людина. Найголовніше – розуміти, коли і за яких обставин автомобіль стає небезпечним.
4.     Бесіда про створення небезпечних ситуацій через недисциплінованість пішоходів.
-         Недотримання правил дорожнього руху на вулицях і дорогах призводить до аварій і загибелі людей. Дуже багато дітей потрапляють в аварії, стають каліками і, найстрашніше, гинуть під колесами автомобілів.
-         Чому це трапляється?
-         Діти погано знають правила дорожнього руху, а якщо і знають, не завжди їх виконують. Часто перебігають вулиці в недозволених місцях, забувають про дорожні знаки, світлофори, граються побіля доріг. А все це призводить до того, що дитина потрапляє під колеса машини.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.     Оголошення теми і мети уроку.
-         Правила дорожнього руху – це своєрідна дорожня грамота. Володіти нею повинні всі. Місто, в якому ми живемо, можна порівняти з цікавою книгою. А щоб розумно її читати, щоб уникати неприємностей і біди, знати азбуку вулиць, доріг повинні і дорослі, і малі.
Метою цього уроку буде вивчення елементів вулиць і доріг, видів дорожньої розмітки і їх призначення. Ви вивчите правила безпечного руху на вулицях і дорогах.
2.     Дорога і вулиця.
-         Вулиця і дорога схожі між собою, та все ж це не одне і теж саме. Є дороги з одностороннім і двостороннім рухом транспорту. Про це треба обов’язково пам’ятати, коли переходите дорогу. ( Розгляд таблиць).
3.     Елементи вулиць і доріг.
-         У давні часи вулиці і дороги були єдиними і для тих, хто їхав, і для тих, хто йшов. Це часто призводило до нещасних випадків. Тому і вирішили розділити потоки їздових і пішоходів. Почали мостити дороги для їздових і будувати спеціальні доріжки для пішоходів, які назвали французьким словом – тротуар, що означає «дорога для пішоходів».
-         А якщо пішоходові треба перейти на другий бік вулиці?
-         Для цього малюють білою фарбою місток. Цей місток зветься «зеброю». Чому? На цьому переході завжди головний пішохід, а не автомобіль. Ступить пішохід на «зебру» - і мусять машини чекати, доки він не перейде вулицю.
-         Переходи позначають дорожнім знаком, на якому намальовано чоловічка, який йде переходом. На жаль, не всі водії поводяться дисципліновано на переході. Тому й на ньому пішоходи повинні бути уважними.
4.     Дорожня розмітка.
-         Суцільна горизонтальна лінія шириною 10 см білого кольору поділяє транспортні потоки протилежних напрямків, позначає межі проїзної частини, на які в’їзд заборонено.
-         Лінію, яка складається з пунктирів, транспортні засоби мають право перетинати. Білі стрілки вказують напрямок руху транспорту.
5.     Виступ міліціонера.
-         Діти, сьогодні в нас на уроці присутній міліціонер. І я зараз попрошу його розповісти нам про те, як поводити себе на дорозі, щоб не трапилось біди.
 


6.     Фізкультхвилинка.
7.     Робота з підручником (с.88-91)
-         Будь-яка неприємна або трагічна історія не сталась би, якби її учасники знали правила безпечної поведінки і передбачали б наслідки своїх вчинків
Простіше вивчити правила переходу вулиці і виконувати їх, ніж втратити здоров’я чи життя.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в зошиті (с. 35-36).
Завдання 1. Підпиши назви дорожніх знаків. Розмалюй їх.
Завдання 2. Допиши речення.
Завдання 3. Встав у речення пропущені слова.
Завдання 4. Пронумеруй елементи дорожньої розмітки.
Завдання 5. Дай відповідь на запитання.
V. Підсумок уроку.
- Чим відрізняються дорога  і вулиця?
- Яка частина вулиці створена для пішоходів?
- Чим урок запам’ятався?

- Що нового дізналися?

Немає коментарів:

Дописати коментар